Во иднината со електричниот погон

Audi ја забрзува сопствената трансформација и поставува јасни цели: од 2026 година ќе се развиваат само целосно електрични модели, а производството на мотори со согорување ќе престане во 2033 година. Со цел да изгледаме добро информирани во наелектризираната иднина, овде сумиравме интересни факти за електричните автомобили. Новите модели на автомобили на Audi со чисто електрични погони можете да ги препознаете по името e-tron.

 

Што е електричен автомобил?

Електричниот автомобил има многу имиња како што се електричен автомобил, електрично возило, целосно/електричен или чисто електричен автомобил. Во Audi ќе го најдете името e-tron на сите нови модели на автомобили со чист електричен погон. На англиски, целосно електричните возила се сумирани под терминот „Battery Electric Vehicle“ - скратено BEV. Од една страна, батеријата на електричниот автомобил може да се полни преку надворешни извори, како што се станици за полнење или ѕидна кутија; од друга страна, има и обновување на енергија (закрепнување) при возење.

 

Враќање на енергија

Во зависност од патеката и процесите на сопирање, генераторот ја претвора кинетичката енергија во електрична енергија за време на фазите на пречекорување и сопирање. Добиената електрична енергија се внесува во батеријата. Батеријата се полни со поголеми брзини со електрична моќност до околу 220 kW. Процесот на закрепнување се прикажува на екранот на вашиот виртуелен кокпит на Audi.

 

Електричниот погон

Постојат три различни електрични мотори кои можат да возат електрични автомобили: синхрона машина со постојан магнет (PSM), асинхрона машина (ASM) и одделно возбудена синхрона машина (FSM). Врз основа на критериуми - како што се опсегот, перформансите, барањата за простор, носивоста, производните компоненти или трошоците - се донесуваат одлуки за електричната машина и нејзиниот број во возилото. Како што може да се види на илустрацијата, на пример, во Audi Q4 50 e-tron quattro1 2 се инсталирани две електрични машини: PSM на задната оска и ASM на предната оска. Електричните машини користат трифазна струја, високонапонската батерија обезбедува директна струја - поради што секој електричен мотор е поврзан со електроника за напојување што ја претвора електричната енергија.

 
 

Батерискиот систем

Литиум-јонската батерија е срцето на електричниот автомобил. Поради оваа причина, Audi го проширува развојот на високонапонски батерии и се фокусира на локацијата Некарсулм.

„Повеќе не сакаме да го одвојуваме системот на батерии - најголемата компонента во електричниот автомобил - од структурните компоненти. Затоа се залагаме за соработка кон перспектива на целото возило. Го обединуваме развојот на каросеријата и складирањето на HV во Некарсулм локација на краток начин и со тоа зголемување на Синергиите. На овој начин градиме мост до лесна конструкција и на тој начин формираме симбиоза за максимално ефикасни автомобили од Audi.“

Изјава Стефан Реил, шеф на техничкиот развој Некарсулм

 

Брза проверка на батериите

Електричниот автомобил повеќе не функционира, но што се случува со батеријата? Од почетокот на 2021 година, Volkswagen Group Components работи со пилот фабрика за рециклирање батерии во Салцгитер. Со помош на софтверот за анализа BattMAN ReLife, батеријата се извршува преку брза проверка неколку минути пред да се донесе одлука како да се продолжи - во зависност од состојбата на батеријата.

 

Пресметка на оперативни трошоци

Дали вреди да се купи електричен автомобил? Ние ја правиме споредбата можна: електричен автомобил наспроти мотор со согорување. Можете да го користите нашиот калкулатор за оперативни трошоци за да ги споредите чистите оперативни трошоци (со исклучок на стекнување и други дополнителни трошоци). Моментално има шест модели на Audi e-tron кои можете да ги изберете во калкулаторот.